E-books in Saxion Bibliotheek: SpringerLink

Informatie over e-books in de collectie van Saxion Bibliotheek

De regels van SpringerLink

SpringerLink is een platform dat toegang geeft tot e-journals en e-books van uitgeverij Springer, Palgrave en Apress. Als Saxion BIbliotheek een licentie voor een e-book, dan kan je het e-book lezen.
Er zitten in SpringerLink ook Open Access e-books. Deze kan je vrij lezen.

E-books in SpringerLink Link naar Springer
Authenticatie Om e-books te kunnen lezen, moet je ingelogd zijn. Kies op de homepage van SpringerLink bovenaan voor Sign up / Log in. Kies daarna voor 'Access via your institution' en type vervolgens Saxion in. Log daarna in met je Saxion account.
Lenen Onbeperkt
Aantal gebruikers Gebruikers hebben onbeperkte gelijktijdige toegang
Verlengen n.v.t.
Reserveren n.v.t.
Print / Mail / Copy / Save Ja
Full-text Ja
Citeren Nee
Exporteren Nee

Tip

Als je gaat zoeken in SpringerLink, dan zitten tussen de resultaten ook bronnen waar je geen toegang toe hebt.

Wil je alleen de resultaten zien waar je toegang toe hebt, haal dan het vinkje weg bij 'Include Preview-Only content'. Open Access bronnen worden nog wel meegenomen in de resultaten.

Ik heb een e-book gevonden in SpringerLink, maar ik kan het niet lezen.

1. Saxion Bibliotheek heeft geen licentie voor het e-book gekocht.
  2. Saxion Bibliotheek heeft het e-book gekocht bij Ebsco. E-books van Springer gekocht bij het platform van Ebsco kunnen alleen gelezen worden via Ebsco. Deze e-books komen echter wel voor in de zoekresultaten als je rechtstreeks gaat zoeken in Springer. Ze kunnen alleen niet gelezen worden, omdat ze onder de gebruiksvoorwaarden vallen van Ebsco e-books.

Het is daarom verstandig om via de catalogus op zoek te gaan naar een e-book.

Kan ik zoeken op DOI?

Ja, het is mogelijk om op DOI te zoeken.